Versión Argentina   English version

Cerro Lampallo (4750m) | Alta Catamarca, Argentina

Aquest “cerro” és una mica anecdòtic per a nosaltres, ja que el vam escollir a l’atzar per aclimatar, mirant als costats de la carretera entre Cortaderas i Las Lozas. No en teníem cap informació, ningú de la zona no en sabia res, i en tota la ruta no vam trobar cap rastre, ni tan sols al cim (on vam deixar una fita de pedres per testimoniar l’ascens). Baixant ja teníem fins i tot el seu bateig (Cerro Independència), però quan arribàrem a casa i després de revisar bé la cartografia ja tenia un nom, i, suposem, alguna ascensió, que hi farem!

Un cim per començar a caminar a certa altura abans de fer cap a "Las Grutas". Ruta evident i vista molt maca a dalt.

Zona: Alta Catamarca, Argentina              Andes

Tipus d’activitat: Expedicions

També recomano llegir: Índex de la zona    Pobles i refugis    Recomanacions    Transports

1 Mapa IGM Argentino

2 Croquis Google Earth

3 Visualitzant la ruta

4 Des del coll

Dificultat:  Fàcil, ascensió d’aclimatació. Distàncies més llargues del que semblen.

Material recomanat:  Equip de trekking

Època aconsellable: Novembre-Març

Desnivell: 1200m

Horaris: Completament orientatius, ja que les condicions del terreny i les pròpies poden variar molt. Entre 3h30m i 4 hores per a l'ascens, 2 hores pel descens.

Mapa: Carta topográfica-Hoja 2769-23 Cerro de Incahuasi 1:100.000 IGM Argentino

Waypoints en format de posició UPS UTM/Datum WGS84: Fins on es pot arribar en 4x4       19J 0585447  6982173   El coll  19J 0582297 6980832     Cerro Lampallo   19J 0579661 6981405

ACCÉS EN COTXE

Per la carretera de Fiambalá al Paso de San Francisco. És entre la antiga duana de Cortaderas (ara en ruïnes) i el refugi de Las Lozas, és visible des de la carretera. Si es porta un 4x4 es pot escurçar l'aproximació una mica. De la carretera sortirem en 4x4  cap a l'oest i anirem en direcció a una roca solitària, uns 50 metres abans hi ha el riu. Aquí ja no podrem continuar ja que té força fondària i no es pot travessar en 4x4.

5 A mitja pujada, com sempre, sembla més a prop del que és

6 Fotografiant

7 Des del cim

8 La baixada del coll és per “acarreo”

ASCENSIÓ

En tot moment la ruta és visible. Travessem el riu, passem pel costat de la roca solitària i anem per terreny pla fins a sota el coll, que ens queda a l'esquerra. Passem unes zones de sorra i arribem al coll. Del coll seguim per la carena ampla fins al cim, l'últim tros, millor que el voltem una mica per la dreta i fem el cim per darrera, és molt ample. La vista és més que notable: Cerro Bonete, Monte Pissis, Cerro Nacimiento, Volcán Olmedo i Walter Penck, Ojos del Salado, El Muerto, El Fraile, Nevado Incahuasi, Cerro San Francisco, Cerro Bertrand, Cerro Morocho...

Per al descens seguim el mateix camí de pujada. Es pot improvisar un descens per les canals de sorra que ens queden a l'esquerra en direcció de baixada, sempre que ho tinguem clar.